Marketing

Het verhaal van Marketthings

Waar begint een verhaal en waar eindigt het? Echte schrijvers zullen hier ongetwijfeld een heldere omschrijving voor hebben met kenmerken waar aan het moet voldoen. Dat heb ik niet. Wat ik wel heb is mijn verhaal over wie ik ben en waarom ik marketing zo leuk vindt. Waarom ik al meer dan 1o jaar mijn eigen bureau heb en waarom ik mensen graag help hun klanten beter te begrijpen en te bereiken.

Eigenlijk is het heel simpel. Na jaren met veel plezier voor Van Gend & Loos te hebben gewerkt, even voor Nedlloyd naar in Barcelona heb mogen proeven, begon het te borrelen. Zelf projecten zoeken, uitwerken, met volle maximale energie er in duiken, probleem oplossen en dan naar volgende project. Dat moest toch haalbaar zijn? Al mijn kennis en adviezen die ik de afgelopen jaren aan directies en management teams had mogen geven mocht ik nu voor mezelf inzetten. Hoe kom ik aan de juiste klanten.

De eerste Direct Mailing actie leveren veel leuke en positieve reacties op. Nog belangrijker een eerste opdracht. Dat was in 2000 een hele fijne start bij Interpolis. Die eerste Direct Mailing viel zo goed dat ik de volgende jaren met regelmaat mensen ging verrassen met een leuke persoonlijke brief, Sinterklaas gedicht met pepernoten, Strippenkaart, Vitamine C en ga zo maar door. Ik kreeg zelfs te horen als het even wat langer duurde dan ze gewend waren, de grap was dat zij deze idee├źn weer heel goed konden gebruiken voor hun bedrijf. En ik nieuwe projecten uitvoeren.

Eigenlijk is er door de jaren niet zo veel veranderd. Het is nog steeds zo dat je klanten moet blijven verassen, of dat nu met een telefoontje is of juist door de projecten en adviezen die je voor je doet. Het is voor mij een automatisme om klanten in het vizier te houden en persoonlijk zakelijk contact met ze te hebben. Dat heeft me afgelopen jaren veel opgeleverd.

Het 10-jarig bestaan kon ik dan ook met trots vieren met mensen waar ik al jarenlang een goede relatie mee heb.

Tijden veranderen, zo ook Markethings. Offline is veelal Online geworden, ik werk nu voor Nederlandse bedrijven in Nederland als ook voor bedrijven in Nigeria. Maar het vak blijft hetzelfde, de vraag ook: Hoe zorg ik dat ik bij de juiste klant kom, hoe kan ik mijn omzet verhogen, waar vind ik die klanten, hoe zet ik een sociale media strategie op?

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *