CommunicatieMarketing

Houdt T-mobile van klanten?

Al enige tijd ben ik klant bij T-mobile. Zeg maar gerust jaren. Sinds één jaar heb ik mijn abonnement van een vast abonnement omgezet naar een Sim Only met internet. Niets aan de hand zou je zeggen, ik bel nog steeds via T-mobile en ben nog steeds klant. Op die manier kan ik iedere keer bekijken welk abonnement of optie het beste bij mij past. Wat ik echt onverklaarbaar vind is dat tegen de tijd dat mijn contract afloopt er op geen enkele wijze en ik bedoel op geen enkele wijze contact wordt gezocht om een nieuw voorstel te doen of aan te geven dat mijn contract afloopt. Hoe simpel is het om bestaande klanten te behouden door ze tegen het einde van hun overeenkomst een mail te sturen met een aanbieding, één click en ze blijven weer voor een bepaalde periode. Dat zijn lage kosten met een zeer meetbaar resultaat.

Er wordt ongelofelijk veel geld uitgegeven aan het werven van nieuwe klanten, grote campagnes, speciale aanbiedingen worden gedaan om mensen toch te laten overstappen. Maar de klanten die je hebt daar wordt niet meer naar omgekeken.

In tijden dat budgetten kleiner worden is dit onbegrijpelijk. Want iedereen weet dat het behouden van een klant veel minder kost dan het binnenhalen van een nieuwe. Dat is in al die jaren met alle nieuwe media en mogelijkheden die we hebben om met klanten te communiceren echt niet veranderd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *