CommunicatieMarketing

Mooie concepten

Wat is het toch heerlijk om zo maar ergens te lopen en mooie winkel concepten te zien. Natuurlijk zijn die er in Nederland ook. Maar we leren nog steeds ook van andere landen. Zo zijn de winkels in Buenos Aires prachtig qua design, USa staat ook voor praktisch en toch aangenaam.

Ik was bij een ijswinkel waar je gewoon vers ijs zelf kon tappen. Prachtige decoraties waren er door de eigenaar gemaakt, die er voor zorgden dat je vrolijk werd wanneer je de ijssalon binnen kwam. Kijk zelf maar. En wat is er leuker dan je eigen ijsje kunnen tappen…

Ook Whole Foods die in Austin haar flagship winkel heeft heeft de klant goed begrepen. Het is niet voor iedereen weg gelegd om daar te winkelen. De producten zijn mooi en daardoor ook prijzig. Je krijgt wel instant een goed gevoel als je daar rondloopt en koopt. Alles ziet er gezond uit, is op basis van fair trade, natuurlijk biologisch (hoewel de aardbeien er erg gecultiveerd uit zagen) en prachtige display. Een concept wat wellicht naar Nederlandse termen is vertaald in Marqt. Hoewel zij volgens mij meer gericht zijn op lokaal, biologisch.

Het moois om te zien als marketeer is dat ze het hele concept tot in detail hebben doorgevoerd. Prachtige inpak service, mooie verpakkingen, personeel dat het ook snapt, schone winkel, veel proeven, ook heerlijk kunnen lunchen, overal mogelijkheid om aan te geven wat je ergens van vindt. Veel keuze met veel zelf service. Het samenstellen van je eigen muesli wordt een feestje, makkelijk en goed keuze met prima uitleg van de inhoudt.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *